Thursday, September 3, 2009

MACAM MANA KALAU QIAMAT JUMAAT NI???

Macam mana kalau Kiamat Jumaat ni??
Persediaan diri tak ada lagi..
Bekalan pun belum siap lagi..
Siap?..Rasa-rasanya MEMANG tak cukup..
Tak ada..
Amalan pun baru sekecil biji sawi..Ye ke?? Rasanya takda lansung..
Aduhai diriku..
Dapatkah mahligai di syurga nanti??
Dosa banyak, rasa hina sangat di bumi Allah ni..
Apalah taraf diriku di mata Allah nanti??
Malunya…
Dilantik menjadi khalifah di dunia..
Kerosakan dan maksiat amalanku setiap hari..
Apa nak jadi dengan aku ni??
Menyesal..tapi buat lagi..
Takut nanti menyesal dah tak berguna lagi..
Malam aku dah tak boleh tidur..
Takut sangat kalau maut datang menjemput..
Tatkala aku lena diulit dosa dan noda..
Aku takut..
Jika benar apa yang diceritakan orang..
Maut yang menjemputku nanti mungkin hodoh rupanya..
Gerun wajahnya serta kasar dan pedih suaranya..
Aku tak sanggup hadapi semua itu..
Aku takut dengan kemusnahan diriku..
Apalah nasib diriku di akhirat nanti??
Ya Allah,
Cekalkanlah diriku..
Dalam menetapkan agama Islamku..
Dalam menguatkan imanku..
Dalam menetapkan kesabaranku..
Dalam segala amal kebaikanku..
Dalam segala amal ibadahku..
Agar aku sentiasa rindu..
Pada Syurga abadiMu…!
Amin Ya Rabbal ‘Alamin..

1 comment:

Mohd Nuruddin Mohamed said...

doakan saya jugak. Humm, blog yang menarik. Teruskan menulis ya cikgu faiz. :)